KALİTE YÖNETİM BİRİMİ
Dr. İbrahim YUVA
Başhekim
Özgül ÇINARLIK
Kalite Yönetim Direktörü
Kalite Yönetim Birimi Görev Ve Sorumlulukları
- Sağlıkta Kalite Standartları Hastane versiyon 5.1 e göre görev ve sorumlulukları
- SKS çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlamak.
- Kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmaları takip etmek.
- Öz değerlendirmeleri yönetmek.
- Güvenlik Raporlama Sistemine ilişkin süreçleri yönetmek.
- Risk yönetimine ilişkin süreçleri yönetmek.
- Hasta ve çalışan memnuniyetinin ölçülmesine yönelik çalışmaları (anket uygulamaları, anket sonuçlarının değerlendirilmesi, anket sonuçlarına yönelik iyileştirme çalışmaları, hasta ve çalışan geri bildirimlerinin alınması gibi.) yönetmek.
- SKS çerçevesinde dokümanların yönetimini sağlamak.
- Kalite göstergelerine yönelik süreçleri yönetmek.
- SKS çerçevesinde belirlenen komitelere üye olarak katılmak.
- Hastanenin değerlerini, misyonunu ve vizyonunu benimsemek ve bu doğrultuda görev yetki ve sorumluluklarını yerine getirmek.
- Hastane amaç ve hedeflerine ulaşılması için üzerine düşen çalışmaları yapmak .
- Hastalar ile sürekli iyi ilişkilerde bulunmak. Hastalara güler yüzlü davranmak.
- Kanun ve yönetmeliklere eksiksiz uymak.
- Uygunsuzluğa neden olan faktörlerin etkisinin ortadan kaldırılması için düzeltici-önleyici faaliyet çalışmalarına katılmak, gerektiği takdirde düzeltici faaliyet talebinde bulunmak.
- Kendisine verilen eğitimleri uygulamak ve yaygınlaşmasını sağlamak.
- Kalite Yönetim Birim dökümanlarına (prosedür,talimat,liste,rehber vs.) uygun hareket etmek,
- Kayıt altına almalarda ilgili formları kullanmak ve eksiksiz tutmak .
- Yaptığı işle ilgili iyileştirme önerilerini Bölüm Kalite Sorumluları ve Üst Yönetimle paylaşmak
- Diğer Birimlerin ve Kurumların istediği bilgileri zamanında vermek.
- Kalite çalışmaları kapsamında yapılan faaliyetlere birimi adına katkı sağlamak.
- İlgililerden (birimler idari personel vs.) gerekli belgeleri talep etmek.
- Birim ile ilgili yazıları teslim alma ve tutanakları imzalamak.
Hastane Kalite Yönetim Birimi ve çalışmaları
Türkiye Sağlıkta Kalite Sistemi, Sağlıkta Dönüşüm Programı kapsamında, T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından ülkemizde sağlık hizmetlerinin kalitesini en üst seviyeye çıkarmak, hasta ve çalışan güvenliği ile hasta ve çalışan memnuniyetini sağlamak amacıyla oluşturulmuş bir sistemdir.
Hastanemizde kaliteli hizmet sunumunun sağlanması amacıyla, hasta güvenliği, çalışan güvenliği, hasta memnuniyeti ve çalışan memnuniyetini esas alan kalite çalışmaları 2003 yılında başlamıştır.
SKS Sağlıkta Kalite Geliştirilmesine ve Değerlendirilmesine Dair Yönetmeliği ve Sağlıkta Kalite Standartlarına göre kalite yönetim birimi çalışmalarını devam ettirir.